Onze laatste ochtend in de camper alweer. De tijd is aan de ene kant snel gegaan, aan de andere kant hebben we ook weer zin om naar huis en de poesjes te gaan. We begonnen de dag vroeg want we moeten de camper voor 11 uur inleveren in Calgary en we werden wakker in Banff. Na het ontbijt gaan we de weg op.
Onderweg moeten we nog even stoppen in Canmore om de propaantank bij te vullen. Ook gaan we in Calgary nog even naar de walmart om de laatste dingen voor in Nederland in te slaan. We hebben ook een extra tas nodig (hadden nog een handbagage item over) om alle souvenirs mee te kunnen nemen naar huis.
En zo rijden we om 10 voor 11 de parking van de Cruise Canada campers op. We laden al onze spullen weer uit en leveren de camper in. Daarna bestellen we een Lyft naar ons hotel. We slapen nog 1 nacht in Canada voordat we morgen het vliegtuig in gaan.
Toen we aankwamen bij het hotel waren er nog geen kamers klaar maar we konden wel onze bagage achterlaten. Daarna zijn we Calgary gaan ontdekken. We wisten al van tevoren dat het niet zo’ n interessante stad is. Er zijn weinig toeristische bezienswaardigheden. In de blogs over wat je kan doen als je in Calgary bent wordt je al snel naar Banff gestuurd waar we net vandaan kwamen.
Maar het is lekker weer dus we lopen lekker een rondje door de stad. We beginnen bij de peace bridge, een rode stalen brug. Daarna hebben we door een leuk parkje gewandeld en zijn we nog even de winkels ingegaan. De Calgary magneet is ook binnen en dus zijn we weer helemaal compleet.
Daarna chillen we nog even op de kamer en genieten we extra van een normale douche. Voor het avondeten zijn we naar Acme Pizza gelopen voor een lekkere pizza. Yannick had er een lekker biertje bij van de Tailgunner Brewery. ‘S avonds hebben we alle koffers nog 1 keer overgepakt zodat het allemaal klaar en op gewicht was voor het vliegtuig. Alles kon weer mee gelukkig! Nu lekker slapen in een groot en lekker bed!









