Dag 18: Nog meer meer

Ook vandaag hebben we weer verschillende meren bezocht. We zijn naar het bekende Lake Louise en Moraine Lake geweest. Vanochtend hadden we eerst een beetje haast voor de bus die we naar het dorp wilden pakken. Hij vertrekt hier van de camping wat heel handig is. Ze proberen zoveel mogelijk autoverkeer uit het centrum te weren omdat het anders gewoon te druk is dus je mag op de heenreis gratis van de camping naar het dorp (op de terugweg moet je dan weer wel betalen).

Wij hadden voor vandaag de Transit Superpass waarmee we de hele dag gebruikt konden maken van het OV in de omgeving. Dus nadat we met bus 2 naar het dorp waren gegaan stapten we daar over op de 8X. Dit is de expressbus naar Lake Louise. Het is daar vaak heel druk dus parkeren kan dan lastig zijn, de bus was een hele goede optie.

Toen we daar aankwamen zagen we al snel hoe druk het er was. Maar veel mensen bleven hangen op het eerste stukje wanneer je de parkeerplaats afkwam. Het was een beetje snelheidstoerisme, mensen die kwamen van de parking, maakte een hele serie foto’s (ook van zichzelf) en gingen weer door. We besloten om een stuk langs het meer te lopen. Al snel was het een heel stuk minder druk en had je de tijd en ruimte om een mooie foto te kunnen maken. Het water van Lake Louise was weer heel blauw. Maar je merkt wel dat het wat grauwige weer ook invloed heeft op de hoeveelheid licht er weerkaatst en dus ook op hoe blauw het meer oogt.

Nadat wij ook onze foto’s hadden gemaakt zijn we nog even bij het Fairmont Hotel wezen kijken. Dit is een superchic hotel waar ook bekende sterren hebben geslapen. Wij helaas niet maar we hebben onszelf wel getrakteerd op wat lekkers van het bakkertje. Het is namelijk vandaag ons tweejarig huwelijksjubileum. Yannick had een witte chocolade met bessen scone en Michelle had een Nutella Cookie. Alleen toen ze en foto ervan wilde maken, viel het koekje al uit elkaar. Gelukkig niet op de grond dus ze heeft hem maar snel opgesmikkeld en jullie moeten de foto maar even zelf inbeelden. Hij was in ieder geval erg lekker!

Daarna gingen we met de Parcs Canada shuttlebus naar Moraine Lake. Dit meer kun je niet meer met eigen auto bezoeken. Er is te weinig parkeerruimte en de weg ernaartoe slingert lekker. Dus je moet of met de shuttlebus of een georganiseerde tour als je Moraine Lake wilt bezoeken. Wij gingen dus met de shuttlebus die ook in onze Superpass zat inbegrepen. Dit meer vonden wij nog wel net iets mooier dan Lake Louise, ook omdat het even wat minder druk was. Je had hier ook een giftshop en een cafeetje en na de foto’s hebben we hier nog lekker een late lunch gedaan.

Toen moesten we weer met de verschillende bussen terug naar het centrum. Inmiddels was het 5 uur dus we vonden het wel etenstijd (lekker Hollands). Het restaurant waar we gingen eten zat al best wel vol dus het vroege eten is hier niet ongebruikelijk. We hebben bij de Three Bears Brewing Co gegeten. Hier had Michelle een pizza met ananas en Yannick ging voor een gewaagdere keuze: Elk and Kale (er zaten stukjes worst van hert op en boerenkool). Vandaag was het feest dus er kon ook nog een toetje vanaf: de citroen merengue en een bananensplit.

Het is vandaag de laatste avond in onze camper dus het grootste gedeelte van de koffers zijn weer ingepakt. Morgen nog even de laatste dingetjes en dan vertrekken we vroeg naar Calgary waar we nog een laatste vakantiedag hebben.

Een reactie plaatsen