Dag 17: Meer & meer

We hebben vandaag even rustig aan opgestaan. We hadden voor de laatste keer een eitje bij het ontbijt. Rond 11 uur reden we onze parkeerplaats af, vanavond slapen we op Tunnel Mountain Village 2 (ipv. 1) wat een iets gezelligere camping is. Maar het was handig dat we deze tussenstop hadden omdat we hier wel een elektriciteitsaansluiting hadden. Dus konden we alle batterijen en powerbanks weer opladen.

Vandaag hebben we verschillende stops rond Banff gedaan. We gingen als eerste naar de Mount Norquay lookout gegaan. Vanaf hier had je mooi uitzicht over het dorp Banff en de aanliggende bergen. Verder was het niet zo spannend dus gingen we weer door.

We reden met de camper dezelfde weg weer terug door de bergen en kwamen nog even een gezellige groep dikhoornschapen tegen die wilden oversteken.

Daarna reden we naar Lake Minnewanka. Een mooi meer waar je ook lekker even kon zitten in de typische rode stoelen die hier op veel plekken van Parcs Canada terugkomen. Ook hier hebben we lekker foto’s gemaakt en wat rondgewandeld. Hier kon je ook weer een lakecruise doen maar we hadden het idee dat het vast niet zo mooi was als op Lake Maligne van een aantal dagen terug.

Als laatste stop van vandaag hebben we de Vermillion Lakes Scenic Drive gereden. Dit zijn weer hele andere meren dan de gletsjermeren die we eerder deze trip zagen. Het was leuk om hier even langs te rijden.

We eindigden in het centrum van Banff voor de laatste souvenirs en sloten de dag af op onze nieuwe camping. We hebben nog even de laatste hamburgers en mac n cheese opgemaakt. Over een paar dagen leveren we de camper weer in dus we proberen nu al een beetje de restjes op te maken. Ook hier is het internet weer wisselvallig dus af en toe moeten we ineens met elkaar praten, ook wel eens gezellig 😉

Een reactie plaatsen